Eerste week - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

11 Januari 2014 | Hong Kong, Kowloon

En ik zit alweer een week in Hong Kong. Het is erg gezellig met alle uitwisselingsstudenten en ik ontmoet elke dag weer nieuwe studenten, zo heb ik vandaag toevallig weer een andere Nederlandse student ontmoet en dat we volgens mijn teller nu met z'n vijven zijn.
Ik ben afgelopen week vooral in de buurt van de school gebleven en heb hier een beetje rondgelopen, maar ook heb ik met twee jongens uit Engeland geschaatst op de ijsbaan in het winkelcentrum :P, waar vooral kinderen kunstschaatsen en hoe klein of jong ze ook mogen zijn al te gekke spins maken.
En gister zijn we met een groepje van vijf wezen hiken door de bergen van Hong Kong door de Sha Tin Pass Road (http://www.discoverhongkong.com/eng/see-do/great-outdoors/hikes/lion-rock.jsp). Ik kreeg een berichtje van iemand die vroeg of ik meeging en ik dacht van 'Oh, wandelen door Hong Kong, leuk'. Dat was dus voordat ik erachter kwam dat het vooral bergbeklimmen was en de Sha Tin Pass Road vooral voor ervaren hikers is. Dus daar kwam ik aanzetten met mijn conditie van nul komma nul. Maar ik heb het gehaald tot aan de top van Lion Rock toe.
Ook ondanks dat het klimmen voor mij zwaar was, was het ook erg mooi. Behalve dan dat de smog het soms moeilijk maakt heb je een geweldig uitzicht. Het fijnste vond ik de stilte helemaal bovenin. Om naar het hiking gebied te komen hadden we een taxi genomen, waar we langs de weg apen zaten zitten. Dit zijn macaque apen die op veel plekken in Azië - en dus ook in Hong Kong - voorkomen. Tijdens onze hike waren we ze niet tegengekomen, maar we wilden ze nog wel graag op de foto zetten, dus op het einde hadden we nog een pad gevonden waar de apen zaten. drie van ons liepen voorop en ik en een andere jongen (Janne uit Finland) achteraan. De jongen met wie ik liep, wees me erop dat er eentje in de boom zat, dus ik sta stil om m'n camera te pakken. Op dat moment draait de aap zich om, doet z'n bek open en klimt de boom uit. De andere drie waren al doorgelopen. de aap komt naar Janne en mij toe (nog steeds met z'n bek open), dus wij lopen langzaam naar achteren. Het was wel duidelijk dat die aap niet blij met ons was. Ik draai me gewoon om en loop weg, maar blijkbaar was het niet snel genoeg, want de aap riep z'n vriendjes erbij, waardoor ze met z'n vieren waren. Toen hebben Janne en ik het maar op een lopen gezet, totdat het groepje niet meer achter ons aan kwam. Janne en ik zijn toen terug gelopen naar het begin van het pad, waar we op de andere drie hebben staan wachten, die door het groepje apen werden ingesloten, nadat ze Janne en mij hadden weggejaagd. Gelukkig konden zij ook vlug wegkomen en weer rustig terug, maar de tip van de dag was wel: stay away from the monkeys!(Het is mij ook niet gelukt om een foto te nemen van de apen.) Daarna hadden we een taxi terug gepakt naar de campus. Onderweg reden we langs de parkeerplaats van het natuurgebied, waar iemand z'n raam open had laten staan en er letterlijk tientallen open rondom, bovenop en in de raamopening van de auto zaten. Dus nog een tip: sluit ramen en deuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 38903

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: