De toerist uithangen - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu De toerist uithangen - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

20 Januari 2014 | Hong Kong, Kowloon

Ondanks dat de lessen al een week geleden zijn begonnen, heb ik nog veel sighteseeing gedaan. Er valt ook nog niet veel over de lessen te vertellen, omdat vorige week vooral introducties van de lessen waren en die van de docenten. De docenten hier houden er geloof ik wel van om veel over zichzelf te vertellen en wat er zo mooi aan het vak is wat zij doceren. Ik geloof dat ze je hier willen laten zien dat de docenten van hoge kwaliteit zijn. Ik heb hier alleen nog maar docenten gezien die zich doctor of professor mogen noemen. Wat wel al genoemd werd bij mijn les International Communication, was dat we naar Taiwan gaan :D.
Wat heb ik verder na de hike naar Lion Rock gedaan? Ik ben vorige week zondag naar de Big Buddha geweest op Lantau Island, samen met één van de andere uitwisselingsstudenten, Rhys uit Engeland. De Big Buddha is ook echt een toeristenplek is, maar nog steeds heel gaaf is om te zien. Je gaat met de veerboot vanaf Central naar Lantau Island, waar je vervolgens in de bus stapt, die je helemaal omhoog de bergen inneemt. Ook is het mogelijk om met de kabelbaan naar Lantau Island te gaan, maar daar kwam ik pas achter toen we er al waren. Op de terugreis kwamen we mooi op tijd aan voor de lichtshow. Elke avond zijn alle gebouwen van de skyline van Hong Kong verlicht en om acht uur 's avonds gaan er ook nog eens gekleurde lichten, laserstralen en zoeklichten aan. Een deel van de lichten kan ik zelfs zien vanuit mijn kamer hier op de campus.
Vorige week maandag was ik vrij, zoals ik vrij ben op elke maandag :P. Ik ben toen met Jo-An (Taiwan) naar Wong Tai Sin temple geweest, waar het erg druk was. Tijdens kerstmis gaan er meer mensen naar de kerk, hier hebben ze ongeveer hetzelfde waar er meer mensen naar tempels gaan rond het Chinese nieuw jaar, wat over twee weken is. De kerstversiering hangt denk ik daarom nog overal en vanaf deze week zie ik steeds meer Chinese versieringen met het paard als thema, omdat dit het jaar van het paard wordt. Toen ik net op de campus was, was er in de Applestore in het winkelcentrum naast de uni, een soort van Black Friday zoals ze in Amerika kennen. Mensen stonden in de rij voor vijf uur!
Na het bezoekje aan de tempel zijn we naar Mongkok gegaan, een andere toeristenplek. Er is een straat van een kilometer lang die Ladies Market heet. Dit is waar je je souvenirs koopt, maar ook je koptelefoon van Beats voor een leuk prijsje :P. Ook al ben ik hier voor vijf maanden, m'n Chinese thee set heb ik al in huis gehaald.
Maandag is het een beetje standaard om naar Billy Boozer te gaan. Dit is een pub in de buurt van de campus. Je kan naar binnen gaan en daar dure drankjes drinken of je gaan naar de 7eleven die ernaast zit en niks kost, koopt daar je bier en gaat voor de deur van Billy Boozer staan en daar drinken, wat iedereen dus ook doet. En het maakt ook niemand wat uit.
Vrijdag na de les ben ik naar de zoological and botanical gardens geweest. Dit is een hele kleine dierentuin met verschillende soorten apen en vogels en een paar reptielen, maar wat wel leuk is om doorheen te lopen. En ben ik langs de Avenue of Stars gelopen. Dit is de Hong Kong versie van de Walk of Fame in Hollywood, met eerbetoon van Chinese sterren als Jackie Chan, Bruce Lee en Jet li.
Zaterdag was er een trip vanuit de school georganiseerd voor de uitwisselingsstudenten naar Lama Island, waar we gewandeld hebben, met onze voeten in de zee hebben gezeten en sommige van ons, waaronder ik, onze neus hebben verbrandt, en dat in januari!
Gister een beetje rustig aan gedaan. Heb de was gedaan. Bovenop het dak is de wasruimte waar 300 studenten 8 wasmachines moeten delen, die bij het minst of geringste al kapot gaan (jippie). Er zijn ook drogers, die je met het mooie weer hier eigenlijk niet hoeft te gebruiken, maar ook de drogers gaan net zo snel kapot als de wasmachines. Vandaag heb ik ook niet veel gedaan. Ik heb nog een kleine aanpassing in mijn rooster gemaakt en met een vak gewisseld, maar dat was het ook wel weer. Ik woon in gebouw 7 hier op de campus en vanavond hebben de lokale studenten hier een welkomstfeestje georganiseerd voor het gebouw, waar ik over een uurtje naartoe ga.
Dat was het weer en is iedereen weer up to date.

xx

Justine

  • 20 Januari 2014 - 13:22

    Laura MacKenzie:

    Gaaf! Veel plezier vanavond!

  • 25 Januari 2014 - 07:26

    Anne-marie:

    Lieve Justine, net geprobeerd skype contact met je te maken, is nu nog vroeg hier.
    We beleven via Wie is de mol jou verblijf in Hong Kong een beetje live mee.
    Geef je zo even dit bericht want we zijn het weekend bij EJ aan het werk. Het is zo`n prachtige zaak Justine.
    Wordt flink werken het komende weekend, ga aan de slag met de stoomreiniger nou dan weet je het wel. Ben ik weer in mijn sas.
    Nou meisje fijn weekend en wij zijn stiekem stinkend jaloers op jou.
    Dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 38976

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: