Year of the horse - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Year of the horse - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Year of the horse

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

31 Januari 2014 | Hong Kong, Kowloon

Gelukkig Chinees nieuw jaar! Vanaf vandaag is het jaar van het paard ingegaan.
Ik vergeet telkens wat ik heb gedaan als ik weer aan het bloggen ben. Dit komt omdat ik veel doe en telkens denk 'ik wacht wel met schrijven want dan kan ik wat ik morgen doe ook opschrijven', vervolgens doe ik de dag erna ook weer van alles en blijf ik bezig :P Vanwege het Chinese nieuwjaar hebben we nu een weekje vakantie. Alle Chinese studenten zijn nu naar huis om het nieuwjaar thuis te vieren en veel uitwisselingsstudenten zijn uitgevlogen naar de Filipijnen en Thailand, maar ik blijf in Hong Kong om het Chinese nieuwjaar te vieren. Vanavond ga ik naar de parade door Kowloon en morgen naar de Flowermarket in Victoriapark en het vuurwerk boven de skyline. Dit wordt nog wat, want bijna heel Hong Kong gaat hierheen en voor de rest van de week staat alleen voorlopig Hong Kong Disneyland op de planning en wil ik graag naar Macau.
Vorig weekeind heb ik samen met Nashonda (VS) de Lung Yeuk Tau Heritage Trail gelopen. Dit is een soort dorpje waar nog oude stadsmuren en kleine tempels te zien zijn. Mensen wonen ook nog steeds binnen deze stadsmuren wat erg mooi is. Wat ook interessant om te zien is dat mensen in grote huizen en mensen in krotten gewoon naast elkaar wonen. Dit is ook een stuk waar niet veel toeristen komen.
Maandag ben ik naar een welkoms drankje geweest dat georganiseerd werd van het Nederlandse consulaat in Hong Kong. Dit was voor alle Nederlandse studenten die in Hong Kong studeren. We waren met ongeveer zeventig studenten verspreid over vijf universiteiten. De bijeenkomst werd gehouden bij de consul-generaal thuis, bovenin de Peak van Hong Kong wat de duurste wijk van Hong Kong is. Hier wonen alle consul-generaals bij elkaar in villa's en landhuizen. En na het bezoek aan het consulaat zijn we weer naar Billy Boozer's gegaan.
Iets minder leuk, ik ben twee dagen terug naar de dokter op de campus geweest vanwege een ingegroeide teennagel. Ik heb medicijnen gekregen om het schoon te maken, dus dat moet wel goed komen.
Dan nog een laatste ding. Vandaag om 21.00 uur gaat Kelder65 in Leeuwarden open. En ik zeg iedereen ernaartoe. Evert-Jan ik wens je veel succes en veel plezier. Ik vind het jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn.

Justine

  • 02 Februari 2014 - 13:00

    Anne-Marie:

    Lieve Justine,
    Wat een mooi verslag, lekker een weekje vakantie.
    Mooi dat je reclame maakt voor "Kelder 65"
    We hebben je gemist tijdens de opening.
    Papa hield een korte toespraak, hij was zo trots als een kat met 7 staarten.
    Hij vertelde dat jij niet aanwezig kon zijn ivm met je studie .
    Opa en oma hebben genoten.
    Heerco kwam ook even langs.
    Probeerde net contact te maken met jou via skype maar je zal het nieuwe jaar wel aan het vieren zijn.
    Ik ga zo naar de Lady`s Lunch van papa zijn kookclub.
    Hoop je morgen even te spreken.
    Kus, Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 38981

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: