CityU - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu CityU - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

CityU

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

06 Januari 2014 | Hong Kong, Kowloon

Gisteren naar de Peak geweest en door Hong Kong park gelopen. Na zo'n hele dag lopen was ik wel weer blij terug te zijn op m'n hotelkamer, waar ik na het eten om half acht ongeveer alweer in m'n bed lag. Ik heb een beetje last van een jetlag omdat ik de afgelopen dagen om half vier, vier uur en vijf uur al wakker wordt en daarna niet meer in slaap kan komen.
Vanochtend ben ik om half tien aangekomen op CityU. Voor de hele week rijden er busjes vanaf de campus naar de studentenappartementen. Het is niet ver, ik denk dat je er met een kwartiertje lopen al van school naar je flat bent, maar met een zware koffer is het fijn als je gebracht word. Ik deel het appartement en slaapkamer met nog twee andere meiden. Wie het zijn weet ik niet want ze waren niet in de kamer toen ik binnen kwam. Nadat ik m'n koffer had uitgepakt ben ik terug gegaan naar de Arrival Hall waar eten te krijgen was en ik andere buitenlandse studenten heb ontmoet. Deze kwamen uit Engeland, Noorwegen, Finland, Turkije en Canada. Maar dat is nog maar een klein deel waar iedereen vandaan komt. Over een uurtje is er een rondleiding over de campus en daarna gaan we naar Ikea. Dit omdat je zelfs voor je eigen kussen en deken moet zorgen. Maar gelukkig is Hong Kong niet duur. :p
Vanavond zijn er twee studenten die een welkomsetentje geven voor alle CLASS studenten. (Dit is de afkorting van mijn studieprogramma; waarvan ik niet meer weet waar het voor staat). Hier ga ik ook heen vanavond. Ik ga er dan ook vanuit dat ik bekaf ben vanavond omdat het nog steeds wennen is.

Ik ga weer verder.

Xx Justine

  • 06 Januari 2014 - 14:15

    Henny:

    Hoi Justine,
    Wat ben ik jaloers op jou!!!!
    Ik ben heel blij dat ik via dit medium, met je mee mag reizen in China.
    Je bent echt een kanjer, Goed geregeld... die "kleine", hotelkamer.
    Ik hoop dat je fijne en gezellige kamergenoten krijgt.
    Tot later....!
    Groetjes Henny

  • 07 Januari 2014 - 08:02

    Mama:

    Ben benieuwd met wie je de kamer deelt.
    Kamer en campus ziet er mooi uit.
    Vanavond even skypen.
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 38990

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: