Bijna weg - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Bijna weg - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Bijna weg

Door: Justine van den Hoed

Blijf op de hoogte en volg Justine

03 Oktober 2012 | Nederland, Leeuwarden

Nog heel even en dan is het zover. Gister m'n paspoort met visum terug gekregen en we hebben het schema gekregen, van wat we allemaal gaan doen in China. We moeten onder andere werken aan een individuele opdracht, die bij je eigen opleiding past. Ik ga voor mijn studieloopbaanbegeleider een enquête en interview afleggen onder studenten van de universiteit waar we verblijven en onder scholieren van een middelbare school. Ik hoor in China zelf pas welke school dit is.
Hier onder is nu verder het schema te vinden, alleen zei m'n begeleider dat de kans groot is dat als we in China zijn alles weer op z'n kop is gezet :P.
Ik vlieg op zaterdag om 13:25 uur van Schiphol naar Guangzhou waar we dan op zondag om 6:50 aankomen. Daar worden we met de bus opgepikt en naar de campus gebracht, waar we een paar uurtjes de tijd krijgen om onze spullen naar onze kamers te brengen en even vlug kunnen bijslapen. 's Middags krijgen we nog een rondleiding op de campus en dan is het waarschijnlijk vroeg naar bed.
Maandag beginnen we met een welkomstceremonie en een meeting met de staf van de universiteit en 's middags is er een ontmoeting met het Nederlandse consulaat en Nederlandse ondernemers in China, waar ze gaan vertellen hoe het is om in China te wonen en een bedrijf te hebben. En 's avond gaan we dumplings maken.
Dinsdagochtend gaan we een Sand Table doen met de Chinese studenten. Dit is een soort van management spel, maar wat het inhoud weet ik nog niet. Daarna zijn de voorbereidingen voor de Dutch Night, waar wij de Nederlandse studenten een feestdag, koninginnedag, met de Chinesen gaan vieren. De Dutch Night zelf is ''s avonds en duurt tot negen uur, omdat er daarna nog opgeruimd moet worden en iedereen om elf uur op z'n kamer moet zijn.
Woensdag weer Sand Table en ga ik 's middags naar een middelbare school en ben ik 's middags vrij om de stad in te gaan. Donderdag ook Sand Table en hebben we 's middags een voetbalwedstrijd tegen de Chinese studenten en 's avonds is er een English Corner, waarbij de Chinese studenten hun Engels mogen oefenen met alle buitenlanders die er dan op de universiteit zijn.
Vrijdagochtend hebben we alleen een les over Chinese karakters leren en zijn we 's middags en het weekeind vrij. De universiteit had een paar gezinnen geregeld die graag een Nederlandse student als gast in huis willen nemen voor het weekeind. Hier heb ik me ook voor opgegeven.
Zondagavond moeten we weer terug op de campus zijn en maandag beginnen we dan weer met Sand Table en is er 's middags een excursie naar een paar bezienswaardigheden in Guangzhou.
Dinsdag ochtend Sand Table en 's middags een les Kung Fu. Woensdagochtend ook nog Sand Table en is er 's middags tijd om nog te werken aan onze individuele opdrachten. Donderdag moeten we presentaties houden over de opleiding die iedereen doet en is er daarna nog een les Graffiti. Onze begeleider zei dat we waarschijnlijk ook nog graffiti mogen spuiten op de muur van de school als een soort van aandenken. en is er 's avonds weer een English corner.
En vrijdag houden we eindpresentaties over wat we gedaan hebben tijdens de Sand Tables en is er een final event. De laatste zaterdag zijn we de hele dag vrij en vliegen we 's avonds om 23:55 uur van Guangzhou terug naar Nederland, waar ik dan om 5:45 uur weer aankom op Schiphol.
Erg druk en erg leuk, maar waarschijnlijk word het nog aangepast :P.

Groetjes,

Justine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 39003

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: