Nieuwe update - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Nieuwe update - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Nieuwe update

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

18 Oktober 2012 | China, Kanton

Gister ben ik met een paar anderen voor mijn individuele opdracht naar een High School gegaan. De High School was waarschijnlijk een privé school. Het was er erg groot en er werd verteld dat het één van de twee beste scholen waren in de district. Bij onze aankomst, hadden ze ook een bord gemaakt met; welkom mensen van de NHL. Je kon hier ook erg goed zien van hoe er les word gegeven in China. Er waren borden in de gang waar alle studenten gerankt werden. De leerlingen spraken allemaal erg goed Engels. Er werd ook verteld dat de resultaten van een toets in de les op het bord worden afgebeeld, zodat iedereen kan zien wat je cijfer is. En als je een onvoldoende had, word je ook door de docent de grond in getrapt als in wat slecht het wel niet is, dat het niet kan en als het zo door ging je gewoon van de school word getrapt.
We konden niet een les meedraaien, omdat er sportdag was en dus alle leerlingen op het sportveld waren. Behalve de onderbouw. Hier zijn we even heel kort langs gelopen. Ze zaten daar met zo'n 50 tot 60 leerlingen in één klein klaslokaal, wat daar heel normaal is. Ook hier kon je zien hoe er in China les word gegeven. Ze dreunden allemaal tegelijk dezelfde tekst op uit een boekje.
Na de High School, zijn we down town Guangzhou geweest, waar we bij de MacDonald's hebben gegeten. (De rijst en de noodles zullen m'n neus wel uitkomen als ik weer terug ben). Verder hebben we een beetje winkels bekeken, waar ik in ééntje een Chinese jurk heb gekocht, voor de eindpresentaties. Het is wel te merken dat ze hier niet Westers gericht zijn, de schoenmaten voor vrouwen gaat niet verder dan 38 en wat hier misschien een L is zou in Nederland een M kunnen zijn, wat ook niet echt gek is als je elke dag rijst of noodles eet. Dit eten ze hier zelfs als ontbijt, dus wat wij doen is 's ochtends langs de winkeltjes gaan en daar brood/cake (ik weet niet hoe je het moet noemen) halen.
Vandaag hadden we de laatste Sand Table van deze week en daarna was er in de middag de voetbalwedstrijd tussen GCU & NHL. Wij speelden dan tegen het schoolteam van de universiteit hier, die waarschijnlijk elke dag wel een aantal uren zullen trainen. We hebben wel gewonnen met 3-4. De Chinezen scoorden in de eerste helft de 3 doelpunten en wij in de tweede de 4 doelpunten. Ik geloof wel dat we deels gewonnen hadden, omdat het Chinese team in de tweede helft een deel van de spelers hadden vervangen voor mensen die nog nooit een bal hadden aangeraakt. Wij hadden ook maar een stuk of 3, 4 mensen hadden die echt konden voetballen. Zij zullen ook veel beter de warmte hier kunnen dan wij en ondanks dat sommige zo klein zijn, kunnen ze best hard rennen!
Morgen leren we Chinese tekens schrijven, dus onder andere onze naam. Waarschijnlijk leren we dan ook onze Chinese naam. Dit doen ze door de klanken van onze namen te vertalen naar het Chinees of de betekenis van je naam te vertalen naar het Chinees. Iemand had voor mij de klanken van mijn naam vertaald, waardoor je het uiteindelijk ongeveer zou uitspreken als Tsa-shoot-ing. Maar ik ben ook benieuwd wat er morgen uit zal komen. Morgen middag zijn we vrij en gaat een groot deel van de mensen met de bus naar Hong Kong. Ik hoor morgen bij welk Chinees gezin ik in het weekeind ga logeren. Spannend!

  • 19 Oktober 2012 - 12:57

    Mama:

    Jij gaat vast op voetbal als je terug bent.
    Wat gezellig om je reisverslag te lezen, zie hoe je geniet.
    ben benieuwd naar je jurk.
    Zal vast gezellig worden in je gezin, mensen die hun huis openstellen voor studenten,
    doen dit omdat ze het leuk vinden om te doen.
    Neem alles in je op, een ervaring omnooit meer te vergeten.
    Liefs en dikke kus , Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 39010

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: