Weekeind - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Weekeind - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Weekeind

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

21 Oktober 2012 | China, Kanton

Vrijdag hebben we een paar Chinese tekens geleerd en we hebben geleerd hoe je ze moet uitspreken en schrijven en wat je Chinese naam is als je die naar betekenis vertaald. Mijn naam is Jiă Míng en betekend bright, smart, excellent open to other people en fair.
's Middags waren we vrij en ben ik met Echo small mee naar haar huis gegaan in Guangzhou. De Chinese studenten die met ons samenwerken hebben zichzelf een Engelse naam gegeven, omdat het anders erg moeilijk is om of de namen te onthouden, of om ze uit te spreken. We hebben twee Echo's, Echo small en Echo tall. Er zit een kop tussen die twee dus heet de ene small en de ander tall. We zijn met de bus naar Guangzhou gegaan en hebben bij het busstation een taxi genomen naar Echo's huis. Toen we bij haar thuis aankwamen hebben we eerst onze tassen neergezet en hebben we daarna in de stad bij de PizzaHut gegeten. Echo woont achter de winkel straat, die helemaal verlicht is, met kleurtjes en Chinese lantaarns. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar Echo's huis waar ik haar ouders hebben ontmoet. Ik had in Nederland al een pakketje gemaakt om te geven aan het gezin waar ik zou komen te logeren met daarin twee Hollandse mokken van de Xenos, een pakje stroopwafels en een doosje theelichtjes met tulpen erop afgebeeld. De volgende dag had ik van Echo's vader twee hele mooie kop en schotels gekregen in de vorm van een pauw. (zie foto). Zaterdag hebben we 's ochtends met Echo's oma een traditioneel Chinees ontbijt gehad in een hotel. Dit heet een modern tea en word vooral door oudere mensen gedaan, maar was heel erg lekker. Op de PizzaHut na, heb ik alleen maar traditioneel Chinees eten gehad en natuurlijk veel beter is dan de Chinees thuis :P.
Na het ontbijt ging Echo's oma weer naar huis en zijn wij de stad in gegaan en heb ik souvenirs gekocht en o.a. een tweede Chinese jurk gekocht. En mam ik heb een zijden sjaal voor je. Daarna zijn we naar een plek geweest, waarvan ik de naam kwijt ben, maar waar de Britten vroeger woonden toen Guangzhou nog bij Engeland hoorde. Hier komen vooral toeristen naartoe. Ook zagen we heel veel getrouwde stellen hier trouwfoto's maken. En 's avonds zijn we naar een park geweest samen met de ouders van Echo.
En vandaag hebben heeft Echo me rondgeleid en hebben we een boeddhistische tempel bezocht, een oud Chinees huis waar vroeger producten gehandeld werden en een oude Chinese school voor jongens, wat nu vooral gebruikt wordt als museum. Daarna zijn we terug gegaan naar Echo's huis en heeft haar vader ons terug naar de campus gebracht.
Morgen hebben we weer Sand Table en gaan we 's middags ook excursie doen naar de Stone Mineral Garden en de Taoist Temple.

Groetjes,

Justine

  • 21 Oktober 2012 - 16:32

    Mama:

    lieve Justine,
    We genieten van je verhaal. En wat een mooie ervaring om bij een Chinees gezin het weekend door te brengen. Wat moet je met al die Chinese jurken, maar ja jij houdt altijd al van bijzonder. Dat geeft je chineesde naam ook al aan.Meisje papa en mama genieten van het feit dat jij het zo naar je zin hebt. Ik kijk uit naar mijn shawl. Kan je voor papa nog een mooi zijde stropdas scoren?. Kus mama

  • 22 Oktober 2012 - 11:10

    Henny:

    Ha die Justine,

    Ik lees door je verhalen heen het plezier dat je daar beleeft, fijn om mee te mogen genieten.
    Wat een mooie ervaring voor je om even bij een gezin te mogen zijn. Ik ben jaloers!
    De vertaling van je naam is treffend! In chinese tekens ziet het er prachtig uit, zou een leuke hand-"tekening" kunnen worden.
    Geniet nog lekker mop, ik probeer via een internetcafe in Brugge je verhalen bij te houden de komende week.
    Vanaf een mistig Leeuwarden een groet,
    Henny
    Ps, wat een lieve moeder heb jij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 39001

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: