Kamp Holland - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Kamp Holland - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Kamp Holland

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

16 Oktober 2012 | China, Kanton

Vandaag hebben we Sand Table gehad. Dit is een management game, waarbij we in groepjes werden verdeeld (twee Nederlanders en vier Chinezen) en daarmee ben je dan zogenaamd een bedrijfje mee. Dit moeten we de komende dagen uitwerken en uiteindelijk presenteren.
Maar dat terzijde, de Dutch Night was geweldig. We hadden het plein waar de Dutch Night werd gehouden helemaal versierd met vlaggetjes en vlaggen en confetti en heel veel oranje. Bijna alles was oranje. Wij als Nederlanders sprongen er nu al helemaal uit tussen de Chinezen.
We begonnen de Dutch Night met een welkomstwoord door Willem Alexander en Maxima, gespeeld door twee Nederlandse studenten. Vervolgens werd er muziek gedraaid en spelletjes gespeeld. Ik heb weinig meegekregen van de spelletjes, want ik kreeg een invasie van Chinezen die allemaal een geschminkt Nederlands vlaggetje wilden op hun wang, wat ik dus bijna de hele avond heb zitten doen. En ondertussen wilden iedereen ook op de foto met mij of met de andere Nederlanders. Ik heb geloof ik zo'n honderd Chinezen geschminkt en ben met bijna honderd Chinezen op de foto geweest. Toen de schmink opwas ben ik zelf ook mee de drukte in gegaan van de dansvloer en meegedaan. Ik ben er achter gekomen dat die Chinezen ook helemaal wild worden van Gangnam style. Voor ons was het geweldig en die Chinezen hebben hun ogen uitgekeken.
Morgen gaat iedereen van de campus af voor de individuele opdrachten en ik ga naar de Kuang Weipu High school. Na het bezoekje aan de school hopen we eindelijk down town Guangzhou te kunnen gaan.

Groetjes,

Justine

  • 17 Oktober 2012 - 18:56

    Mama:

    Lieve Justine,
    Wat zal dat een leuke happnning zijn geweest, al dat oranje.
    Je bent weer aardig in de weer geweest met sminken.
    Hoorde van papa dat je smink op je kleding had gekregen, je hebt ook wat wasmiddel mee genomen /
    Doe het er maar onverdund op en laat het maar intrekken, probeer het later maar te wassen.
    Dat zal wel een handwasje zijn denk ik. Ik zie het anders wel als je weer terug bent.
    Wat voor "bedrijf"heb jij met de chinezen in je groepje?
    Heb jij de neef van Pauline als begeleider?
    Nou ik begrijp uit je verhalen dat je het prima naar je zin hebt, geweldig hoor meisje.
    Papa heeft vanavond kookclub, ik heb net gesport en ga zo lekker voor de buis.
    Dag meisje, dikke kus van mama

  • 17 Oktober 2012 - 18:56

    Mama:

    Lieve Justine,
    Wat zal dat een leuke happnning zijn geweest, al dat oranje.
    Je bent weer aardig in de weer geweest met sminken.
    Hoorde van papa dat je smink op je kleding had gekregen, je hebt ook wat wasmiddel mee genomen /
    Doe het er maar onverdund op en laat het maar intrekken, probeer het later maar te wassen.
    Dat zal wel een handwasje zijn denk ik. Ik zie het anders wel als je weer terug bent.
    Wat voor "bedrijf"heb jij met de chinezen in je groepje?
    Heb jij de neef van Pauline als begeleider?
    Nou ik begrijp uit je verhalen dat je het prima naar je zin hebt, geweldig hoor meisje.
    Papa heeft vanavond kookclub, ik heb net gesport en ga zo lekker voor de buis.
    Dag meisje, dikke kus van mama

  • 17 Oktober 2012 - 18:56

    Mama:

    Lieve Justine,
    Wat zal dat een leuke happnning zijn geweest, al dat oranje.
    Je bent weer aardig in de weer geweest met sminken.
    Hoorde van papa dat je smink op je kleding had gekregen, je hebt ook wat wasmiddel mee genomen /
    Doe het er maar onverdund op en laat het maar intrekken, probeer het later maar te wassen.
    Dat zal wel een handwasje zijn denk ik. Ik zie het anders wel als je weer terug bent.
    Wat voor "bedrijf"heb jij met de chinezen in je groepje?
    Heb jij de neef van Pauline als begeleider?
    Nou ik begrijp uit je verhalen dat je het prima naar je zin hebt, geweldig hoor meisje.
    Papa heeft vanavond kookclub, ik heb net gesport en ga zo lekker voor de buis.
    Dag meisje, dikke kus van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 39007

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: