Sand Table en Dutch Night - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu Sand Table en Dutch Night - Reisverslag uit Kanton, China van Justine Hoed - WaarBenJij.nu

Sand Table en Dutch Night

Door: Justine

Blijf op de hoogte en volg Justine

16 Oktober 2012 | China, Kanton

M'n kamergenoot en ik zijn een Chinese soap aan het kijken. Je kan het een beetje vergelijken met een Spaanse soap; het is net zo slecht. Gister presentaties gezien van twee Nederlanders die hier in China werken. Een heeft een eigen designerbedrijf en de anders werkt voor de Nederlandse ambassade. Beide werken in Guangzhou. Best wel interessant allemaal. Er was een meisje en die probeerde al een stageplaats te regelen :P. De man van de Nederlandse ambassade had geloof ik niet verwacht dat hij het in het Engels moest doen. Het kwam er een beetje onzeker uit, had een heel erg Nederlands accent en gebruikte zelfs Nederlandse opbouw. Achteraf hoorde we van onze begeleider dat hij wel iets van acht talen kon spreken.
Daarna hadden we een diner met de staf van de universiteit. En 's avonds toen we weer terug waren, gingen we met z'n alleen buiten zitten met bier voor nog een paar uurtjes. Hier moeten de studenten om 11 uur 's avonds op de kamers zijn en dat telt dus ook voor ons.
Vandaag hebben we de Sand Table en zal er dus ook vandaag achter komen wat het nou precies inhoud. 's Middags krijgen we voorlichting over de plekken waar we heengaan met de individuele opdracht, wat morgen is, dus krijg ik ook te horen naar welke middelbare school ik heen ga. Verder is er 's middags de voorbereiding voor de Dutch Night die dan weer 's avonds is en we gezellig Koninginnedag gaan vieren. :D

Groetjes,

Justine

  • 16 Oktober 2012 - 11:52

    Mama:

    Lieve Justine ,
    net op het werk samen met Pauline je verslag gelezen, Pauline is de tante van Andries Reitsma.
    Genoten van je foto`s en je verslag.
    Ga nu lunchen.
    Kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Justine

Mijn naam is Justine, ik ben student Communicatie aan de NHL Hogeschool in Leeuwarden. Ik hou van reizen en het liefst zo ver mogelijk, dit met veel support van mijn omgeving. Er wordt vaak gezegd: 'Moet je doen, nu kan het nog. Straks zit je vast aan een baan en gebeurd het bijna niet meer'. Daarom grijp ik graag alle kansen die ik hiervoor krijg met twee handen beet. Op mijn Waarbenjij.nu zul je al mijn grote reizen terug vinden. UPDATE: Ik ben gestopt met bloggen op Waarbenjij.nu. Voor al mijn oude en nieuwe reizen ga naar: www.checkinjustine.wordpress.com

Actief sinds 03 Juli 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 39012

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Studietrip naar Ecuador

02 Januari 2014 - 09 Mei 2014

Studie in Hong Kong

13 Oktober 2012 - 27 Oktober 2012

Dutch Lions and Chinese Dragons

17 Juli 2010 - 25 Januari 2011

High School Year

Landen bezocht: